Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

18 grudnia 2017
Kilka znaczących cyfr dla bezpieczeństwa żywności – swego rodzaju numerologia J do zastosowania również
27 października 2017
Jednym z narzędzi, którego użyjemy podczas poszukiwania przyczyny źródłowej problemu będzie diagram korelacji, który

Głos klienta (VoC) i jego wymagania krytyczne dla jakości wyrobu (CTQ)

Podczas wyboru projektów poprawy jednym z pierwszych kroków jest postawienie sobie trudnego pytania „CZY WIEM CZEGO CHCĄ KLIENCI”?

 

Ta sugestia usłyszenia głosu klienta (Voice of Customer – VoC) w prostej linii prowadzi nas do zadania sobie następnego pytania „CZY POTRAFIĘ TO MIERZYĆ"? – oczywiście w sposób rzetelny i powtarzalny…

 

To dopiero początek naszych przemyśleń. Następnym ważnym elementem jest zastanowienie się nad kwestią nie tylko „czego chce klient?” a „co będzie krytyczne dla sprostania jego oczekiwaniom?” (CTQ – Critical to Quality)

 

Częstym błędem jest założenie, że dokładnie wiemy czego klient oczekuje i co jest dla niego wybitnie istotne...

 

Wystarczy, że dla klienta kluczowe będą 3 cechy produktu - a my w swoim wieloletnim samozachwycie wszechwiedzy „doskonale wiemy” jakie…

Wystarczy jednak, że nasze przypuszczenia z planety Wróżbity Macieja nie sprawdzą się w jednym aspekcie i już:

  • 33,3% naszych domysłów jest nic nie warte
  • 33,3% naszych pomiarów jest niczym innym jak stratą czasu (ileś czasu to trwa, wstrzymuje to proces) i pieniędzy (ktoś to przecież robi i dostaje pensję; ma też narzędzie, które kosztuje)...

 

Co za tym idzie – może warto wzorem Pana Einsteina poświęcić 95% czasu na przemyślenie problemu tj.: zbadanie czego oczekuje klient, co jest dla niego akceptowalne a co nie, co go doprowadza do szewskiej pasji a na co nie zwraca uwagi – chociaż trwonimy na to zasoby (np. nasze 33,3%...)

 

Zapraszam na szkolenie LEAN SIX SIGMA GREEN BELT - gdzie te kwestie rozbijamy na atomy ;)


 

Krzysztof Bielański 

26 października 2017