Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

18 grudnia 2017
Kilka znaczących cyfr dla bezpieczeństwa żywności – swego rodzaju numerologia J do zastosowania również
27 października 2017
Jednym z narzędzi, którego użyjemy podczas poszukiwania przyczyny źródłowej problemu będzie diagram korelacji, który

Gwarancja certyfikacji

Oferując usługi wdrożeniowe systemów zarządzania jakością często spotykam się z wymogiem ze strony klienta – klient chce gwarancji otrzymania certyfikatu… i to zapisanej w umowie o świadczenie usługi wdrożeniowej… 

Doskonale rozumiem potrzebę klienta i chęć zabezpieczenia swoich interesów – w końcu nie zna konsultanta a chce gwarancji, że płaci za efekt (uzyskanie certyfikatu) 

Problem polega jednak na tym, że wdrożenie to swego rodzaju „współudział” – za efekt odpowiadają wspólnie doradca i firma (konsultant nie pracuje codziennie u klienta i nie jest w stanie przypilnować, czy wszystko działa) 

Usługa wdrożeniowa to opracowanie dokumentacji, przeszkolenie i doradztwo ze strony konsultanta a wdrożenie dokumentacji i postępowanie zgodnie z nią – ze strony klienta Wystarczy, że w jakimś aspekcie klient nie będziecie postępować zgodnie z zaleceniami i problem będzie po stronie konsultanta – bo de facto nie wywiążę się z tak skonstruowanej umowy 

Konsultant nie jest władny, żeby zagwarantować otrzymanie certyfikatu. Certyfikatu nie możemy kupić na Allegro – trzeba udowodnić, że spełnia się wymagania standardu 

Konsultant to nie szewc a wdrożenie to nie buty – nikt nie da gwarancji, że klient będzie w butach chodził, nawet jeśli są z dobrej jakości materiału i uszyte z pietyzmem

 


 

Krzysztof Bielański 

 

27 października 2017