Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

01 marca 2019
Nowa edycja Global Standard for Food Safety BRC v8 wnosi kilka stosunkowo kosmetycznych zmian,
17 grudnia 2018
💢 Bardzo często na szkoleniach spotykam się z sytuacją zniechęcenia. Dobry pomysł spadł w

DLACZEGO TO SZKOLENIE?

 

Szkolenie pozwala przyswoić w prosty i przyjazny sposób podstawową wiedzę na temat metodologii Six Sigma opartej o sekwencyjną ścieżkę postępowania DMAIC

 

Dzięki inwestycji w swój rozwój budujesz kompetencje, które przekładają się wprost na zwiększenie szans na rynku pracy na stanowiskach inżynierskich i specjalistycznych

Zmienność jest wrogiem, a z wrogiem łatwiej się walczy, gdy go widzimy

 

E.Deming

Czym jest Six Sigma?

 

Sześć Sigma (ang. Six Sigma) jest to metoda zarządzania jakością wprowadzona w Motoroli w połowie lat 80 przez Boba Galvina oraz Billa Smitha. Za to osiągnięcie w 1988 Motorola otrzymała Amerykańską Nagrodę Jakości im. M. Baldridge’a. Obecnie metoda ta używana jest w koncernach takich jak GE, 3M, Honeywell, Rockwell Automation, Alstom, Raytheon, HP, Philips, ABB, TRW Automotive i Microsoft.

 

W metodzie six sigma przyjmuje się, że defekty w procesach występują z pewnym prawdopodobieństwem, które można opisać rozkładami statystycznymi. Celem biznesowym na poziomie six sigma jest zatem zmniejszenie prawdopodobieństwa wystąpienia defektów do 3,4 (trzech i czterech dziesiątych) defektu na milion okazji. W ten sposób podejście six sigma może prowadzić do zwiększenia powtarzalności procesów (stabilności).

LEAN SIX SIGMA YELLOW BELT

CEL SZKOLENIA

 

  • ZROZUMIENIE FILOZOFII SIX SIGMA + ZMIANA MYŚLENIA = STOSOWANIE W CODZIENNEJ PRACY

  • Poznanie elementów statystyki wykładanych w sposób zrozumiały dla wszystkich

  • Spojrzenie na sprawy jakościowe i projektowe pod kątem Six Sigma

  • Zdolność do uczestniczenia projektach Six Sigma własnej organizacji i organizacji zewnętrznych

  • Poznanie podstawowych narzędzi Six Sigma

  • Poznanie podstaw metodologii Six Sigma

PROFIL UCZESTNIKA

 

Szkolenie jest skierowane do studentów chcących zrozumieć podstawowe elementy ścieżki DMAIC, którzy będą szukać pracy w obszarach

 

produkcji - jakości - zarządzania procesem 

   KORZYŚCI

 

  • Zrozumiesz potrzeby innych współpracowników i dzięki temu będziesz lepiej pracować zespołowo - poznasz pojęcie "klienta wewnętrznego"

  • Wyrobisz sobie nawyk "szczupłego myślenia" o procesach co zaowocuje oszczędnościami

  • Dzięki poznanym narzędziom będziesz rozpoznawać źródła zmienności w procesach, czyniąc je bardziej efektywnymi - tym samym mniej kosztownymi
  • Zwiększysz szanse na rozmowy kwalifikacyjne i skutecznie zakończone rekrutacje na stanowiska w obszarach produkcji - jakości - zarządzania procesem 

 

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

 

  • Wprowadzenie do koncepcji Six Sigma
  • Osiem kroków usprawnienia
  • Obszary koncentracji organizacji
  • Narodziny i zarys historii
  • Metodologia DMAIC – znaczenie poszczególnych faz i zapoznanie z podstawowymi narzędziami
  • Fazy przebiegu projektu Six Sigma - ścieżka DMAIC

 

 

DEFINE - definiowanie problemu

  • Budowanie zespołu - Struktura, role i odpowiedzialności członków zespołu projektowego
  • Karta projektu
  • Wskazanie klientów procesu, ich potrzeb i wymagań (Voice of Customer VOC, CTQ)
  • Opracowanie ogólnej mapy procesu

 

 

MEASURE - kontrola i ewentualna poprawa układów pomiarowych, co zapewnia dane wejściowe o poprawnej jakości

  • Pomiar sigmy procesu
  • Tworzenie planu zbierania danych
  • Zmienność losowa/ zmienność specjalna
  • Zdolność procesu

 

 

ANALYZE - przeprowadzenie analizy danych celem określenia źródła problemu

  • Analiza wydolności procesu
  • Analizowanie danych za pomocą histogramów
  • Analiza przyczyny źródłowej (m.in. 5M+E, Pareto, 5W, diagram korelacji, OFAT, Trial and Error)

 

 

IMPROVE - dokonanie poprawy na podstawie przeprowadzonej analizy

  • Generowanie zmiennych
  • Dobór kryteriów oraz warunków brzegowych
  • Typy oporu
  • Wprowadzanie rozwiązań

 

 

CONTROL - kontrola stabilności uzyskanej poprawy na pracującym procesie

  • Audyt
  • Standaryzacja zmian

 

Certyfikat

 

LEAN SIX SIGMA YELLOW BELT Lubuskiego Instytutu Jakości (polsko-angielski)/ po szkoleniu

 

17 grudnia 2018
💢 Bardzo często na szkoleniach spotykam się z sytuacją zniechęcenia. Dobry pomysł spadł w odmęty „… nie da się…” 🔚
27 października 2017
Jednym z narzędzi, którego użyjemy podczas poszukiwania przyczyny źródłowej problemu będzie diagram korelacji, który pozwoli graficznie pokazać jaki wpływ ma

Artykuły tematyczne


 

POZIOM

podstawowy 

CENA = 0 zł 

 

Szkolenie bezpłatne dedykowane - wyłącznie dla uczestników szkoleń LIJ w 2018 roku (listopad/ grudzień - BRC, FSSC 22000, ISO 9001)

 

UWAGA! Wymagane jest jednak zgłoszenie uczestnictwa do końca stycznia 

 

Zgłoszenia można dokonać wysyłając informację na info@LIJ.com.pl

 


 

W cenie

 

- Certyfikat w wersji polsko-angielskiej

- Materiały drukowane

- Długopis 

- Catering kawowy 

 

AKTUALNE REKRUTACJE - BRAK

 

Czas trwania

 

1 dzień

9.00 - -17.00 

 

METODOLOGIA SZKOLENIA 

 

70% wykład      30% ćwiczenia 

SZKOLENIE TO INWESTYCJA,

więc ...

ULOKUJ WŁAŚCIWIE 

 

REFERENCJE 

+48 880 18 14 26

info@LIJ.com.pl

Lubuski Instytut Jakości

O FIRMIE

 

LUBUSKI INSTYTUT JAKOŚCI TM to firma doradczo-szkoleniowa zajmująca się wsparciem przedsiębiorstw w zakresie jakości i produktywności

 

OBSZARY AKTYWNOŚCI

 

SZKOLENIA - CONSULTING - AUDIT

DANE ADRESOWE - adres rejestrowy

 

LUBUSKI INSTYTUT JAKOŚCI

 

ul. Słoneczna 84/6

66-400 Gorzów Wielkopolski

Polska

"Jakość to nie wszystko, ale wszystko bez jakości jest niczym” 

Peters, Waterman

Wpis nr 2.08/00032/2018

Lubuski Instytut Jakości